gaaaaahhh

Har startat många bloggar men det blir alltid detsamma.
till en början skriver jag men sen så lägger jag av helt, och så ska det ju inte bli denna gången.

Är ganska trött på mig själv när jag tänker att jag inte kan skriva vissa saker i min egen blogg för att folk/vänner kommer att bli sura.
 Det får man ta. Alla tycker vi olika så e det......



Alla som någon gång har sett mig vet att jag är en vandrande gosig Paula med x antal extra kilo =)
Om jag nån gång funderat på att göra en gastric bypass? Svaret är: funderar fortfarande, fast jag kommer inte att göra den operationen.

Jag vet att jag KAN gå ner i vikt om jag ger mig fan på det.
Visade det för mig själv både när jag gick på gymmet och när jag började med LCHF.

Jag känner många som har gjort den operationen.
på tok för många faktiskt.
Den operationen har blivit som ett mode. som en innegrej,,,
som den där tröjan på gina tricot som alla vill ha..

Många borde inte ha fått göra den. Gör inte ett skit efter.
Vissa säger att man får ändra hela sitt liv. Vissa får tom ett helt nytt liv..
FANTASTISKT........

Det som retar mig som FAN är att i stort sett att ALLA kommer med kassa ursäkter till varför dom gjort operationen.
Och INGEN kan gå ner i vikt på egen hand...hmmmm
Konstigt att ALLA kan gå ner så många kilo på nån vecka som läkaren säger att dom ska gå ner?!?!?!
Varför kan ingen bara vara så jävla rak och ärlig och säga att dom har gjort operationen pga att dom är feta/tjocka??
Pallar inte banta, kan inte kämpa, ser det som en lätt utväg att gå ner i vikt.

Jag kan med handen på mitt hjärta säga att OM jag någon gång skulle göra den operationen så är det för att jag inte klarar av att banta, den e ett snabbt sett att gå ner i vikt.
Visst fan är jag avundsjuk ibland när jag ser mina fd tjocka vänner som nu mer är så smala och fina. ( iaf med kläder på) för under dom kläderna så är det inget vackert alls.

Vissa har blivit så blåsta i huvudet att dom borde skämmas, vissa sitter och kränger massa skit var dag med tanken jag kan inte bli tjock igen... Vissa ser för fan nästan till och med ner på tjocka människor och tycker att det är äckligt. ...

Om jag räknar alla som jag vet som har gjort den operationen så av 100% så är kanske 25% värda den.
Mest för att dom inte kan vara ärliga nä ist en massa kassa ursäkter till vf dom gjort den.......

Hoppas att vissa trivs med DERAS nya liv och mindre hjärnceller.....

nu ska jag ta mig en kaka och ett glas mjölk mest för att jag kan;)

puss å kram

Kommentarer
Postat av: Connie

Haha KLOCKRENT

2012-01-24 @ 15:57:12
URL: http://poohlina.blogg.se/
Postat av: Nilla

Tummen upp =)

2012-01-24 @ 16:07:33
Postat av: Melinda

Klockrent! Kan bara hålla med. Man kan om man vill & orkar.., men dem flesta är ju för lata så de tar den lätta vägen. Jag vet t.o.m folk som gjort operationen & sen gått upp igen.

2012-01-25 @ 17:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0